Mette von Andics - Coach, MBSR mindfulness instruktør

Mette von Andics

Coach, MBSR mindfulness instruktør

Videosamtale , GoMentor 24/7

5 klientudtalelser

DENNE PROFIL ER IKKE LÆNGERE AKTIV

Effektiv professionel coaching, stress coaching, mental træning, mindfulness og meditation i dejlige og trygge omgivelser med certificeret ICF coach. Mette von Andics - Coach, MBSR mindfulness instruktør

Beskrivelse

Hej - mit navn er Mette von Andics - din personlig coach, mental træner, mindfulness og meditations underviser og sparringspartner.


Ønsker du at opnå en dybere forbindelse med dig selv og dine inderste ønsker for derved at leve et mere fysisk, psykisk og følelsesmæssigt balanceret liv?


Ønsker du mere ro, balance og overskud i dit liv?


Føler du dig stresset? Oplever du uro i kroppen, tankemylder og måske udfordringer med at sove?


Har du uhensigtsmæssige vaner, adfærd eller tanker du ønsker at ændre?


Har du mål, du gerne vil nå, men har svært ved at tage de første skridt henimod det du ønsker eller føler dig fastlåst?


Ønsker du at en dybere forbindelse med dig selv og dine inderste ønsker for derved at leve et mere fysisk, psykisk og følelsesmæssigt balanceret liv.


Står du ved en skillevej i dit liv f.eks karrieremæssigt og ved ikke hvilken vej du skal gå?


Er du i tvivl om dine kompetencer?


Har du svært ved at koncentrere dig og holde fokus?


Hvis du kan svare ja til en eller flere af ovenstående, vil de værktøjer og og metoder jeg arbejder med kunne hjælpe dig.

Uanset om vi taler stress, karriereskift, personlig udvikling eller hvad du kunne have behov for at arbejde med, så er min tilgang til dig som menneske helhedsorienteret, hvilket betyder at jeg har fokus på de fysiske såvel som psykiske aspekter af dig som menneske.


Da der ikke er to mennesker som er ens, arbejder jeg meget individuelt i forhold til lige netop din situation og behov, hvilke metoder og værktøjer der er mest relevant for lige netop dig. De metoderne jeg bruger er tilpasset en helt enkel form som du kan gøre brug af i din hverdag


Min tilgang til dig er at hjælpe dig derhen hvor du ønsker, og i processen have fokus på dine styrker og ressourcer.


Jeg vil i processen desuden:

  • Overholde etiske og professionelle standarder
  • Etablere tillid 
  • Lytte aktivt
  • Stille kraftfulde spørgsmål
  • Skabe bevidsthed
  • Udforme handlinger
  • Planlægge og sætte mål
  • Håndtere fremskridt og ansvar.


Overordnet bruger jeg følgende metoder

Coaching som f.eks. kan bruges når:

  • Du overvejer at skifte karriere eller uddannelse
  • Du mærker en indre længsel efter noget, du ikke helt kan sætte ord på, og du vil gerne have hjælp til at finde ud af, hvad du længes efter
  • Du vil gerne have hjælp til at opnå nogle mål, du har sat dig i forbindelse med din sundhed
  • Du ønsker at opnå et specifikt mål og har brug for sparring, redskaber og få lagt en plan
  • Du har konflikter på arbejdet eller i privatlivet og har brug for nye redskaber til kommunikation og konflikthåndtering
  • Du føler dig stresset eller har allerede udviklet nogle stress symptomer og har brug for konkrete værktøjer til at håndterer dem
  • Du ønsker at blive en endnu bedre leder, medarbejder, mor, far eller kæreste/ægtefælle
  • Du elsker at udvikle dig og lære nye værktøjer du kan bruge i dit arbejdsliv såvel som privatliv
  • Du vil gerne have afklaret dine livsværdier og mål.


Mindfulness som f.eks kan bruges:

  • Hvis du gerne vil opnå mere ro og glæde
  • Når ønsker at mindske stress
  • Du vil gerne ændre den måde din hjerne virker, og dit respons på svære situationer
  • Du savner klarhed i dit liv Du savner at komme i kontakt med dit indre følelser liv og dit “autentiske jeg”
  • Du vil gerne bygge en smukkere indre og ydre verden
  • Du ønsker at opnå større empati og kærlighed
  • Du ønsker mere overskud i dit liv
  • Du vil gerne være mere tilstede i dit arbejde, familieliv og i livet generelt
  • Du vil gerne lærer at lytte til din indre stemme
  • Du vil gerne blive en mere nærværende leder


Når du er i en mindful tilstand har du:

  • Et roligt sind
  • En bedre dømmekraft
  • Kontrol over dine tanker, reaktioner, og handlinger
  • En accept af virkeligheden som den er


NLP  som f.eks kan bruges:

  • Hvis du vil blive bedre til at kommunikere og skabe kontakt og tillid med andre mennesker
  • Styrke din selvtillid og identitetsfølelse
  • Bryde med dårlige vaner og handlinger (tobak - mad - slik
  • Få afklaring på værdier for parforhold og arbejdsliv, så du kan sætte de mål ud i fremtiden du ønsker.
  • Forbedre din livskvalitet
  • Forbedre din koncentration og hukommelse
  • Arbejde med motivation/eller mangel derpå
  • Arbejde med dårlig gennemslagskraft og/eller handlekraft
  • Arbejde med fobier, skræk og indre konflikter Forbedre af dine studievaner og dit fokus
  • Arbejde med Selvtillids-/selvværdsproblematikker
  • Håndtere udfordringer, jobsamtaler, eksamen, holde en tale
  • Lære at sige fra


JTI - Jungiansk Type Index  som f.eks kan brugs til at:

  •  Opnå mere effektiv kommunikation.
  • Få bedre samarbejdsrelationer
  • Få forståelse for andre JTI Profilers præferencer
  • Få indsigt og klarhed på dine styrker og udviklingsmuligheder
  • Et neutralt rum til at arbejde med konflikthåndtering både privat og i arbejdsmæssige sammenhænge
  • Øger motivation og arbejdsglæde


Når man kender sin JTI-profil får man en bedre forståelse for:

  • Hvordan vi foretrækker at bruge og få vores energi fra
  • Hvordan vi opfatter verden omkring os
  • Hvordan vi foretrækker at træffe beslutninger
  • Hvilken type livsstil man foretrække                                                                                                                                                   


Jeg tilbyder desuden foredrag og workshops.

Book et inspirerende og oplevelsesbaseret foredrag om, hvordan bevidst nærvær gennem mindfulness og meditation kan give dig et bedre arbejdsliv og genskabe din work-life balance.


Få et grundlæggende kendskab til stress og hvordan du effektivt både forebygger og reducerer det. Du/I vil få et dybere kendskab til mentaltrænings-værktøjerne mindfulness & meditation, samt NLP (neuro lingvistisk programmering) og elementer fra positiv psykologi. Du vil gå derfra med konkrete metoder, som kan anvendes i din arbejdsdag lige med det samme.


Lidt om mig

Kort fortalt så er min mission og passion at assistere og inspirere dig til at blive den bedste mulige version af dig selv, og jeg ønsker at dele de værktøjer med dig, som vil gøre dette muligt.

En kombination af mine uddannelser samt mange års erfaring med at coache, undervise og mit arbejde med mennesker har trænet mig grundigt i at håndtere de forskellige situationer, der eventuelt måtte opstå i løbet af coaching- eller terapisessionen, på en god måde.

Jeg har de sidste 12 år arbejdet primært med coaching, NLP, mental træning og mindfulness og meditation– både som selvstændig og leder i det private erhvervsliv, så derfor har jeg erfaring inden for begge verdener.

Jeg har desuden i mange år været ansat som leder i en virksomhed, som primært  arbejdede med sygemeldte og ledige.

 Derfor har jeg mange års erfaring med at coache, træne og undervise mennesker med fysiske såvel som psykiske udfordringer, lige fra stress og depression til diskusprolapser og knæproblemer og har coachet mange mennesker som af forskellige årsager skulle fra ledige og  tilbage i arbejde.

Jeg står altid til rådighed en uforpligtende god snak inden selve coachingen, så jeg kan høre hvad dine ønsker og behov er og svarer selvfølgelig også på de afklarende spørgsmål, du eventuelt har. 

Jeg ser frem til at tale med dig.

Klientudtalelser

Mikaela v. Freiesleben, National Director, Humanity in Action Denmark - "“Mette helped us through a day of team building and meditation and mindfulness exercises. We saw the effects immediately. Mette positive energy, her joy and her compassion for her work, really shone through and had such a positive effect. I can highly recommend to use the expertise of Mette”."  Læs mere  Læs mindre

Maria Jensen, gymnasielærer - " Jeg synes, at jeg har fået utroligt meget ud af mit coaching-forløb hos Mette von Andics. Mette er virkelig empatisk og samtidig rigtig god til at spørge ind og give plads, så jeg finder frem til det, som er rigtigt for lige præcis mig. Jeg er blevet bedre til at lytte til min indre stemme og handle ud fra, hvad jeg har lyst til og behov for uden at navigere efter, hvad jeg tror, jeg vil eller efter andres forventninger. Mette har lært mig nogle simple, men helt fantastiske værktøjer, som jeg nu selv kan bruge på alle områder af mit liv. Jeg vil helt sikkert anbefale et forløb hos Mette, da det tager lidt tid at ændre sine vaner og tankemønstre til nye, og derfor er det vigtigt, at blive "holdt i hånden" undervejs i starten"  Læs mere  Læs mindre

Peter Bülov, mellemleder - " Først troede jeg egentlig ikke, at mindfulness kunne gøre så meget for mig, for hvor svært kan det være bare at trække vejret? Men jeg var alligevel nysgerrig og bestilte tid hos Mette von Andics. Det viste sig hurtigt, at jeg længe slet ikke havde trukket vejret ordentligt ned i maven. Det var til at starte med faktisk rigtig svært med de mindfulness-øvelser, da mine tanker slet ikke gav mig ro hverken i hovedet eller kroppen. Heldigvis holdt jeg ved, for jeg kunne mærke, at det var godt for mig, og så blev det bare nemmere og mere og mere givende! Nu bruger jeg dagligt mine mindfulness-øvelser, for de giver mig en fantastisk ro og klarhed, et utroligt fokus og nærvær - både privat og på jobbet. "  Læs mere  Læs mindre

Kimmie Grøn - Politibetjent  - " Jeg kontaktede Mette da jeg havde et meget personligt emne, hvor jeg skulle træffe en afgørelse og havde brug for en neutral person som hverken var familie eller en veninde til at stille mig nogle afklarende spørgsmål. Jeg oplevede, at Mette skabte et trygt rum, hvor jeg kunne dele mine tanker og følelser, hvilket var meget vigtigt i denne sammenhæng. De spørgsmål hun stillede mig skabte reflektion samtidig med at hun tog udgangspunkt i, at jeg inderst inde selv havde svaret, men at jeg blot havde brug for lidt hjælp til at mærke efter og til at få “ for og imod” frem i lyset. Mette gjorde også brug af forskellige øvelser, jeg skulle blandt andet vælge et billede der symboliserede hvordan jeg ville have det når jeg var nået frem til en beslutning. Det at få koblet noget visuelt til mine tanker og følelser virkede rigtigt godt for mig. Jeg fandt frem til det svar jeg havde inderst inde, hvilket jeg er lykkelig for idag. "  Læs mere  Læs mindre

Sally Lakolk - Karrierevejleder og konsulent  - "Jeg har haft enorm glæde af Mettes rådgivning. Hun har en evne til at forpligte mig til det der er bedst for mig. Jeg opsøgte hende for at få hjælp til at lave en plan ift min økonomi. Hun hjalp mig til at blive realistisk og til at handle og det virkede! Jeg går til Mette når jeg har brug for indsigtsfuld sparring og refleksion. Hun er god til at “spille bold op ad”. og jeg er altid opløftet og motiveret efter en samtale med hende. Hendes helhedsorienterede tilgang ræsonnerer med den måde jeg selv arbejder på. "  Læs mere  Læs mindre

Hvis du eller en anden person er i fare eller har selvmordstanker, bør du ikke benytte GoMentor. Disse instanser kan hjælpe dig med øjeblikkelig hjælp.