Kommunikation på arbejdspladsen

af GoMentor

Sidst opdateret 22-9-2020

Reviewer GoMentor

Et vellykket forretningsmøde er overstået og der gives håndtryk og debateres nye strategier og muligheder Kommunikation på arbejdspladsen

I forretningsverden er det en kunst og en videnskab at være i stand til, at kommunikere. Selv hvis en stilling ikke kræver store mængder kommunikation, er det, at være i stand til interagere med og lytte til sine kolleger vigtigt for, at man kan bidrage produktivt på sin arbejdsplads. Her hos GoMentor.dk tilbyder vores tilknyttede specialister online kommunikationscoaching, som er særligt skræddersyet til, at hjælpe med at forbedre dine kommunikationsevner. Der er mange metoder der kan forbedre ens kommunikationsevner, men sommetider kan det være nødvendigt med inputs fra en ekspert på området. Men der er dog en række grundlæggende trin der kan tages med henblik på, at forbedre ens kommunikationsevner på kort sigt.

Tips til en mere effektiv kommunikation

Her er en række grundlæggende begreber, der kan bidrage til, at forbedre ens kommunikationsevner:

  • Forskellige synspunkter - At lære at håndtere og forholde sig til forskellige synspunkter er en af de vigtigste egenskaber i relation til effektiv kommunikation. 
  • Aktiv og passiv - At forstå forskellene på aktiv og passiv kommunikation kan føre en langt med henblik på forbedring af ens overordnede kommunikationsevner. 
  • Selvtillid - Nogle personer har svært ved at fremstå selvsikre når de taler eller kommunikerer på anden vis. Dette kan føre til en lang række problemer. 
  • Kropssprog - At være i stand til at tolke kropssprog er en anden vigtig del af det at kommunikere i den moderne forretningsverden. 
  • Arbejd med dine styrker - Hvis man kan lære at fokusere på sine kommunikative styrker, i stedet for svagheder, kan det være med til at forbedre kommunikationen.
 

 

Der er mange andre tips og teknikker tilgængelige, der kan bidrage til en mere effektiv kommunikation. For de, der har brug for mere konkret assistance, kan business coaching hjælpe mere specifikt til, at forbedre ens kommunikationsevner.

Business Coaching: Kommunikationscoaching

For de der ønsker flere praktiske tips og råd, kan online business coaching via GoMentor.dk måske være svaret. Vores tilknyttede specialister tilbyder fulde løsninger, der kan hjælpe med, at forbedre ens kommunikationsevner. Ved først at definere nogle klare mål, kan vores tilknyttede coaches tilbyde skræddersyet rådgivning, der kan hjælpe dig til at styrke din kommunikation overfor kunder, forretningsforbindelser eller overordnede. Der er mange konkrete fordele ved at have et arbejdskorps med gode kommunikationsevner. En businesscoach kan være behjælpelig med at opnå dette. Nogle gange kan enkelte kommunikationsteknikker give mærkbare forbedringer, hvilket kan få stor positiv indflydelse på ens fremtidige karriere.

Kommunikationscoaching indebærer følgende områder:

  • Bedre verbal kommunikation
  • Forbedret lytteevne
  • Bedre nonverbal kommunikation

Få hjælp til kommunikation på arbejdspladsen

Glennie Grønne Pernille Mikkeline Brandt Norma Lind Thomsen Helle Fog
Få hjælp online fra 596 kr./md.

Vi samarbejder med



Hvis du eller en anden person er i fare eller har selvmordstanker, bør du ikke benytte GoMentor. Disse instanser kan hjælpe dig med øjeblikkelig hjælp.