Mia Bossing - Psykoterapeut

Mia Bossing

Psykoterapeut

Frederiksberg, Videosamtale

4 klientudtalelser

Personligt fremmøde

Metakognitiv terapi 800 kr. Aftal tid

Metakognitiv terapi er særligt godt egnet til personer med:

  • Generaliseret angst (GAD)
  • Panikangst Social angst (SAD)
  • Depression (MDD)
  • Helbredsangst
  • Posttraumatisk stresslidelse (PTSD)
  • Obsessive Compulsive Disorder (OCD)


Terapien vil blandt andet bidrage til at:

  • Du lære at håndtere dine bekymringer og grublerier
  • Du får følelsen af egenkontrol over din opmærksomhed
  • Du lære at respondere på dine tanker på den ny måde
  • Du kan slippe af med timelange grublerier og bekymringsepisoder
  • Du igen kan have fokus på det der betyder noget for dig

Individuel terapi 800 kr. Aftal tid

Individuel er særlig godt til dig der:

  • Oplever identitets- eller livskriser
  • Har brug for at bearbejde sorg
  • Oplever problemer i dine relationer
  • Er præget af følelser som skyld og skam
  • Føler dig ensom
  • Er pårørende til en med misbrug eller fysisk og psykisk sygdom
  • Har svært ved at finde retning i livet


Terapien vil blandt andet bidrage til at:

  • Ændre uhensigtsmæssige og fastlåste handle- og tankemønstre
  • Blive bedre til at mærke og udtrykke behov, følelser og grænser
  • Lære dig at håndtere, acceptere og forenes med dine tanker og følelser
  • Fokusere på nuet, i stedet for fortidens hændelser og fremtidens bekymringer

Metakognitiv terapi med rabat til studerende 600 kr. Aftal tid

Metakognitiv terapi er særligt godt egnet til personer med:

  • Generaliseret angst (GAD)
  • Panikangst Social angst (SAD)
  • Depression (MDD)
  • Helbredsangst
  • Posttraumatisk stresslidelse (PTSD)
  • Obsessive Compulsive Disorder (OCD)


Terapien vil blandt andet bidrage til at:

  • Du lære at håndtere dine bekymringer og grublerier
  • Du får følelsen af egenkontrol over din opmærksomhed
  • Du lære at respondere på dine tanker på den ny måde
  • Du kan slippe af med timelange grublerier og bekymringsepisoder
  • Du igen kan have fokus på det der betyder noget for dig

Individuel terapi med rabat til studerende 600 kr. Aftal tid

Individuel er særlig godt til dig der:

  • Oplever identitets- eller livskriser
  • Har brug for at bearbejde sorg
  • Oplever problemer i dine relationer
  • Er præget af følelser som skyld og skam
  • Føler dig ensom
  • Er pårørende til en med misbrug eller fysisk og psykisk sygdom
  • Har svært ved at finde retning i livet


Terapien vil blandt andet bidrage til at:

  • Ændre uhensigtsmæssige og fastlåste handle- og tankemønstre
  • Blive bedre til at mærke og udtrykke behov, følelser og grænser
  • Lære dig at håndtere, acceptere og forenes med dine tanker og følelser
  • Fokusere på nuet, i stedet for fortidens hændelser og fremtidens bekymringer

Er du i tvivl? Ring til Kundeservice for hjælp på tlf. 53 73 21 50

25 13 55 30

Videosamtaler

Individuelle og metakognitive sessioner (GoMentor videosession) 800 kr. Aftal tid

Individuelle og metakognitive sessioner til studerende (GoMentor videosession) 600 kr. Aftal tid

Er du i tvivl? Ring til Kundeservice for hjælp på tlf. 53 73 21 50

25 13 55 30

Hos GoMentor foregår alle online-samtaler via en sikker og stabil videoløsning, som er udviklet specifikt til brug for bl.a. psykologer, psykoterapeuter og coaches.

Fordelene er bl.a. ingen fysiske begrænsninger, og at der ofte er billigere og kortere ventetider. GoMentors platform til online-samtaler er stabil og sikker (krypteret), hvilket betyder, at sikkerheden og fortroligheden er i top. Løsningen er godkendt af Dansk Psykoterapeutforening.

Udover vores online videoløsning har du også mulighed for at tilmelde dig vores GoMentor 24/7-service, hvor du kan skrive med din personlige mentor gennem 4 forskellige abonnementer. Denne online platform er også krypteret for at sikre, at samtalerne mellem dig og din mentor er fortrolige.

Online-samtaler kræver en internetforbindelse og kan tilgås fra PC, Mac eller vores app til iOS og Android.

GoMentor 24/7 er en online platform, der tilbyder online terapi og rådgivning. GoMentor 24/7 fungerer på samme måde som traditionel terapi og rådgivning. Den eneste forskel er, at sessionerne på GoMentor 24/7 afholdes online, hvor du både har mulighed for at skrive og tale om din situation og dine problemer gennem videoopkald eller beskeder og livechats, afhængigt af hvilket abonnement du vælger.

Med GoMentor 24/7 sparer du tid og penge. Du behøver ikke at møde fysisk op, hvilket giver dig mere fleksibilitet i din kalender. Sidst men ikke mindst er det en billigere løsning end traditionel terapi med fremmøde.

Fordele ved online-rådgivning:

  • Du har direkte adgang til kvalificeret hjælp fra både psykologer, psykoterapeuter og coaches
  • Du kan forvente en nem måde at kommunikere med din mentor på - chat og / eller videoopkald via sikker og krypteret platform.
  • Du kan tale med din personlige mentor, uanset hvor du er.
  • Du kan planlægge sessioner, når som helst det passer dig.
  • Du kan forvente svar hurtigt – inden for 24 timer
  • Traditionel rådgivning er generelt dyrere end online terapi.
  • Du sparer tid ved ikke at skulle afsted til et fysisk fremmøde.
  • Du modtager svar inden for højst 24 timer. Du behøver ikke vente dage eller uger med at tale med en psykolog, hvilket ofte er tilfældet ved konsultationer med fremmøde.

Jeg tilbyder bl.a. metakognitive gruppeforløb målrettet angstlidelser, depression, samt et forløb der er målrettet psykiske følger og senfølger hos kræftramte. Mia Bossing - Psykoterapeut

Beskrivelse

Jeg er uddannet psykoterapeut og MCT Institute™ registreret terapeut (Level I).


De seneste år har jeg primært brugt metakognitiv terapi (MCT) i klinikken, men jeg gør stadig stor brug af min psykoterapeutiske baggrund, når der fx skal arbejdes med identitets- eller livskriser, sorg, relationsproblematikker, tematikker som skyld, skam, ensomhed mm.

Min 2-årige metakognitiv-certificeringsuddannelse er taget ved professor Adrian Wells, som er grundlægger af metoden.


Herudover har jeg særlig erfaring med voksne børn af misbrugere, da jeg siden 2016 har arbejdet som frivillig psykoterapeut hos organisationen TUBA, i København. Mit hjerte brænder for denne målgruppe, som desværre er alt for stor, hvorfor jeg også ofte møder målgruppen i min egen klinik.


Metakognitiv terapi er særligt godt egnet til personer med:

Generaliseret angst (GAD)

Panikangst Social angst (SAD)

Depression (MDD)

Helbredsangst

Posttraumatisk stresslidelse (PTSD)

Obsessive Compulsive Disorder (OCD)


Metakognitiv terapi vil blandt andet bidrage til at:

Du lære at håndtere dine bekymringer og grublerier

Du får følelsen af egenkontrol over din opmærksomhed

Du lære at respondere på dine tanker på den ny måde

Du kan slippe af med timelange grublerier og bekymringsepisoder

Du igen kan have fokus på det der betyder noget for dig


Hvad er metakognitiv terapi?

Metakognitiv terapi er en ny psykologisk behandlingsmetode, som er særligt velegnet til personer med psykiske lidelser som angst, depression, PTSD og OCD. Metoden har tilmed god effekt på personer uden diagnoser, der bruger meget tid på bekymringer og grublerier i dagligdagen. Metoden er udviklet af den britiske professor Adrian Wells, der ud fra sin forskning har udviklet specifikke behandlingsmetoder, der lærer klienten at respondere på sine tanker på en mere hensigtsmæssig måde. Behandlingen tager afsæt i at fjerne det kognitive opmærksomhedssyndrom kaldet CAS (Cognitive Attentional Syndrom), der er årsagen til psykiske lidelser opstår, idet CAS blokerer for sindets naturlige selvreguleringsproces. CAS består af forskellige uhensigtsmæssige mestringsstrategier til at håndtere tanker. De mest almindelige mestringsstrategier er bekymringer, fiksering af opmærksomhed på trusler, grublerier, overdreven planlægning, analyse af tanker, tjekkeadfærd, undgåelsesstrategier og undertrykkelse af tanker. Den forskning der ligger til grund for metoden har vist, at det er vores metakognitive overbevisninger der styrer hvilke mestringsstrategier vi benytter til at håndtere vores tanker. Dermed er de overbevisninger, vi har om vores tanker, afgørende for, om det kognitive opmærksomhedssyndrom aktiveres og psykisk mistrivsel opstår. Andre terapiformer tager afsæt i at arbejde med indholdet i tankerne og at omstrukturere fx negative tanker. Metakognitiv terapi skiller sig ud ved at man udelukkende arbejder med hvordan der responderes på tankerne, og ikke med selve indholdet. Tanker deles ikke op i positive og negative, da man antager at det ikke tanken i sig selv der er problemet, men mængden tid der bruges på tanken, der er det afgørende. Alle har både positive og negative tanker, men det er langt fra alle der oplever mistrivsel fordi de har negative tanker. Formålet med metakognitiv terapi er ikke at undgå negative tanker og ubehagelige følelser, da disse er naturlige processer og en del af livet, på samme måde som positive tanker og følelser. Formålet er at fjerne CAS og dermed undgå overhåndtering af tankerne, så sindet for fred til at hele sig selv. Tanker og følelser kommer og går, hvis vi blot lader være med at give dem for meget opmærksomhed. Målet med metakognitiv terapi er derfor at lære klienten, hvordan man kan give de ubehagelige og negative tanker så lidt opmærksomhed, at sindets naturlige selvreguleringsproces kan finde sted, og bearbejde de input der kommer, uden at psykisk mistrivsel opstår. I metakognitiv terapi lærer du at respondere på dine tanker på en ny måde og dermed genvinder du følelsen af egenkontrol af din opmærksomhed, også i perioder med modstand. Det anbefales, at der går ca. 1 uge mellem sessionerne i starten af forløbet. Herefter kan der gå lidt længere tid, så der er mulighed for at afprøve og integrere den nye tænkningsstil, mellem sessionerne. Et metakognitivt behandlingsforløb strækker sig typisk over 6-12 sessioner, men længden varierer efter problemstilling, samt hvor hurtigt den enkelte responderer på metoden.



Hvis du har spørgsmål, som er vigtige for dig at få svar på før du bestiller en tid, er du altid hjerteligt velkommen til at kontakte mig.

Klientudtalelser

Gry Jørgensen  - "At komme hos Mia har været trygt, forløsende og sundt. Mia får en til at føle sig velkommen og hun er meget lyttende og behagelig at dele sit inderste med. Der kom hurtig tillid. Hendes tilgang til mine udfordringer hjalp mig med selv, at finde frem til svarene. Jeg kan kun anbefale Mia som terapeut hvis du har brug for et trygt rum til guidet refleksion. "  Læs mere  Læs mindre

Diana Olsen  - "Jeg kan kun anbefale Mia Bossing. Jeg har gået hos hende og har fået mange gode samtaler, som har været lærerrige. Jeg har fået redskaber med hjem, samt jeg har skulle reflektere over tingene, hvilket har været super godt for mig. Mia har stillet spørgsmålstegn ved nogle af mine bekymringer, hvilket har været godt for mig, så jeg også har kunne lære, at se tingene fra anden side. Mia har lært mig at tænke/leve i nuet og ikke i fortiden eller for meget i fremtiden. Mia har gjort, at jeg er kommet videre i mit liv efter ca. 1 ½ år i helvede og jeg kan ikke takke hende nok for den hjælp hun har givet mig. Hos Mia har jeg altid følt mig velkommen og tryg. "  Læs mere  Læs mindre

Kvinde 40 år  - "Forløbet hos Mia har været forløsende og godt. Vi har især arbejdet med min, til tider, invaliderende frygt for ulykker. Min grundlæggende tendens til at hænge fast i “worst case scenarios” er blevet afhjulpet betydeligt, ved den terapeutiske metode hun arbejder efter. Kontakten med Mia har til enhver tid været behagelig og jeg har følt mig taget godt imod, med hendes engagement og oprigtige interesse i min situation. "  Læs mere  Læs mindre

Kvinde 33 år - " På magisk vis skabte Mia et rum, som jeg følte mig tryg i. Jeg husker tydeligt, hvordan jeg i sommeren ‘19, efter 10 år med angst, heriblandt dødsangst, tynget med negative tanker og modløshed, for første gang åbnede døren til Mias klinik. På magisk vis skabte Mia et rum, som jeg følte mig tryg i. Et rum som fik mine negative tanker til at forsvinde, som dug fra solen. Efter blot 55 minutter i Mias nærvær, gik jeg ud af døren med et overskud og et gåpåmod, som jeg ikke havde følt i evigheder. Jeg havde fået kendskab til værktøjer, som jeg skulle afprøve på egen hånd. Værktøjerne blev brugt flittigt og en femte gang i Mias klinik, var alt der skulle til, for at jeg ikke længere havde behov for flere sessioner. Jeg savner Mias kloge ord, betragtninger og positive sind, men er nu glad for at kunne stå på “egne ben” ?. Til dig der er usikker på om der er hjælp at hente mod angsten. Det er der. Hos Mia. "  Læs mere  Læs mindre

Hvis du eller en anden person er i fare eller har selvmordstanker, bør du ikke benytte GoMentor. Disse instanser kan hjælpe dig med øjeblikkelig hjælp.

Denne hjemmeside anvender cookies for at sikre dig den bedst mulige oplevelse. Læs mere