Skrevet d. 6-10-2020 14:41:36 af Christin Walter - Coach, Mentor, Parterapeut, Stressterapeut, Søvnterapeut, Stresscoach, Sexolog, Familieterapeut/-rådgiver, Bio-neurofeedback behandler
Lad mig lige stille dig et spørgsmål
Hvem tjener du?
Hvem er din kunde?
Hvem sælger du til?
De fleste af os vil gå temmelig bredt.
Vi er bange for at udelukke nogen
Men tænk over det.
Der er syv og en halv milliard mennesker i verden.
Hvor mange af dem har du brug for for at få en succesrig virksomhed?
Svar: IKKE MANGE!
Tænk over det.
Hvad vil du tjene pr måned?
100.000 Kr?
Arbejd baglæns fra det.
Hvis du prissætter dit produkt til 10.000 Kr, har du kun brug for ti kunder om måneden. Ud af syv og en halv milliard
...
Du kender 80/20-reglen
20% af dine kunder giver dig 80% af dine resultater
Så fokus på 20%!
Men så ... 80/20 det igen!
Hvem er de 20% af de 20%, som du virkelig nyder at arbejde med, dem der virkelig driver din virksomhed?
Det er kun 4%
Indskrænk det, til det sted, hvor du kun målretter mod dem, som du helst vil arbejde med Hvem er de?
Hvad ved dem, gør dem gode for dig?
Definer det
Skriv det ned
Og fokuser på dem
Sørg for, at de har penge til at betale dig
Og hvis de tilfældigvis også er et dårligt marked ... endnu bedre!
Jo mere tydelig du er på, hvem du vil tiltrække, jo lettere bliver det at tiltrække dem
Jo mere ens dine kunder er, jo lettere er det at betjene dem i stor skala.
Prøv, hvordan det fungerer?
Og del gerne, hvordan det går.
Med laserfokuseret glæde Christin