Hvordan favner du dit liv?

Skrevet d. 2-9-2020 20:00:14 af Christin Walter - Coach, Mentor, Parterapeut, Stressterapeut, Søvnterapeut, Stresscoach, Sexolog, Familieterapeut/-rådgiver

10 måder at øge din selvtillid 

Kan du huske, hvordan det føltes at give din første præsentation foran de andre i klassen eller tale foran en stor gruppe mennesker?

Hvad med at opbygge modet til at tale med en kærlighedsinteresse eller en du beundrer? Var du bange?

Nervøs?

På grund af personlig erfaring ved jeg, at opbygning af selvværd og selvtillid er noget, der ikke nødvendigvis sker natten over for de fleste af os. Da jeg var yngre, blev jeg bange for at tale offentligt og beundrede de mennesker, der kunne stå op på en scene og tale foran en stor skare med sådan en lethed og ro. For at jeg skulle gå ind i min egen personlige kraft og føle mig selvsikker ved at tale foran mennesker, måtte jeg overvinde frygt for fiasko og den manglende selvtillid, som holdt mig tilbage. I dag kan jeg glad sige, at jeg har talt på mange og forskellige podier, til skarer af tusinder af mennesker! (-og jeg nød det tilmed!) Det indre arbejde, som jeg har gjort i årenes løb for at overvinde min forprogrammerede begrænsende overbevisning, er det, der har ført mig til at leve et liv fuldt af selvværd og selvtillid.- gladere, sundere, stærkere og mere fokuseret.


Og nu har jeg evnen til at undervise dette til mine egne studerende. Så hvis du også er klar til at lære at være mere selvsikker (i enhver situation), så tjek mine top 10 måder herunder til netop at gøre det!


1. Mental check-ins

Uanset hvad du laver, er en positiv tankegang en af de mest betydningsfulde måder at øge selvtilliden på. Den holdning, du har til enhver opgave eller projekt, stor eller lille, hjælper dig med at komme så meget tættere på at blive en mere selvsikker person. Og i grundlæggende termer omkring loven om tiltrækning bliver tanker (og særligt følelser) din virkelighed, så jo mere du fokuserer på negativitet, jo mere sandsynligt er det, at et negativt resultat vil manifestere sig i en eller anden form.

Næste gang du bemærker, at dit sind vandrer ned ad en vej med "hvad nu hvis" om, hvad der muligvis kunne gå galt, eller fortælle dig selv, at du ikke kan gøre det - bring forsigtigt dig selv tilbage til det nuværende øjeblik med et par dybe indåndinger. Sig et par positive bekræftelser til dig selv for at hjælpe dig med at minde dig om, at du er i stand til at flytte dit sind tilbage til en mere positiv, rolig tilstand.

(fif: her er taknemmelighed oftest den nemmeste vej)

Ved at vælge at flytte din energi mod positivitet udsender du øjeblikkeligt en jeg-kan tankegang og øger din vibration utilsigtet. Og ved at hæve din vibration giver du dig selv tilladelse til at træde ind i din personlige kraft for at opleve mere klarhed, kærlighed og ro - alle kvaliteter hos tillidsfulde individer. Så til sidst på dagen starter nogle gange opbygning af mere selvtillid ved først at tjekke ind for at sikre, at dit tankesæt er, hvor det skal være for at trives fuldt ud.


2. Visualisering

Visualisering spiller faktisk en ganske stor rolle i udviklingen af selvtillid. Når du bruger visualiseringen til at se dig selv gøre ting, der kræver selvtillid, uanset hvordan den ser ud for dig, narrer du din hjerne til at tro, at det er virkelighed. Det skyldes, at din hjerne ikke kender forskel mellem den faktiske oplevelse og en visualisering! Personligt er dette en af mine yndlingsøvelser, jeg vælger at bruge før en talende begivenhed. For at hjælpe med at holde min begrænsende tro og nerver i skak, visualiserer jeg mig selv et smilende og engageret publikum, og jeg ser deres glædes reaktioner. Når jeg gør dette, bliver jeg mere og mere komfortabel med situationen og tiltrækker et positivt resultat.


3. Vær venlig mod dig selv

Når du fører dit liv med kærlighed og venlighed, bliver det meget let for universet at vise dig mere af det. Men nøglen her er at huske, at du også skal elske dig selv. Når du vælger at elske og værdsætte alt det, du er, styrker du neuro-banerne, der er ansvarlige for at opbygge tillid. Så det er alt fra den måde, du taler til dig selv på, plejer din fysiske krop, anerkender alle dine præstationer (store og små - og "fejl"), personlig pleje eller endda klæder dig i pænt tøj fra tid til anden. Lad ikke selvsabotage komme i vejen for det selvsikre liv, som du absolut fortjener at leve.


4. Vær ikke bange for at mislykkes

Har du nogensinde bemærket, hvor meget lettere det er at dele vores gevinster i modsætning til vores fiaskoer? Du kan se, selvtillid er ikke nødvendigvis ens perfektion ... Tænk på, da du lærte, hvordan man gør noget for allerførste gang - som at binde dine sko eller køre på en cykel eller endda lærte et nyt sprog. Det er kun nødvendigt at prøve og prøve igen, indtil du får det. Så du kan få det godt af at eje det faktum, at succes kommer fra at mislykkes igen og igen, forstår du værdien af at sætte din bedste (og mest selvsikker) fod fremad, uanset resultatet. Det er vigtigt ikke at lade behovet for perfektion komme i vejen for at have tillid og mod til at prøve.


5. Oplev at vær ukomfortabel

Gennem prøve og fejl har jeg fundet ud af, at det ofte er de ting, vi gør uden for vores komfortzone, der fremmer os til nye niveauer i livet. Det er helt normalt at føle sig nervøs eller ukomfortabel med at gøre ting, som vi ikke er vant til. Men i stedet for at løbe væk fra ubehaget, er det vigtigt at læne sig ind i disse følelser og bruge dem som springbræt for at komme videre. I stedet for at sidde fast ved at dvæle i ubehag og nervøsitet, skal du omfavne det (fordi du er menneske!) Og vide, at det tager kun et lille skridt for at komme på den anden side. Du kan se, selvtillid er ikke kun at kunne gå eller tale på en bestemt måde. Det er opmærksom på, hvad der gør dig menneskelig og bruger din unikhed og dit talent til at arbejde gennem ubehag i stedet for at gå omkring det. Og husk, det er dette, der gør livet spændende! Så når du omfavner ubehaget, åbner du dit liv for nye muligheder, veje og viden, alt sammen hjælper dig med at træde ind i en mere selvsikker version af dig selv (selvom det bare er et babyskridt). Så prøv måske noget helt nyt, der skræmmer dig - dette bliver en god praksis for øge din selvtillid.


6. Vær nysgerrig

"Det vigtige er ikke at stoppe med at stille spørgsmålstegn. Nysgerrighed har sin egen grund til eksistensen. Man kan ikke undgå at være i ærefrygt, når man overvejer mysterierne om evigheden, livet, den virkelige vidunderlige struktur. Det er nok, hvis man bare prøver at forstå lidt af dette mysterium hver dag. " - Albert Einstein Der er ingen alternativ tekst for dette billede Tænk på en baby eller et barns nysgerrighed, og hvor villige de er til at udforske og navigere på nye måder for at forstå noget ukendt. Nysgerrighed kræver mavesmod og handling, eventyr og tankevækkelse… Og det, mine venner, er tillid. Et nysgerrig sind er et selvsikkert sind, så selv viljen til at lære medfører utrolige, langvarige fordele ved at blive dit sande jeg.


7. Vær opmærksom på dit kropssprog

Den måde, du bærer dig selv på, spiller en temmelig stor rolle i at have tillid. Kropssprog er næsten som det uudtalte førsteindtryk, du giver andre. Så hvis du slenger dine skuldre og går med hovedet ned, kan dette være et signal til dem omkring dig om, at du er genert eller nervøs eller endda utilgængelig. Men ting, der er så enkle, som at justere din kropsholdning, stå lige op og skab øjenkontakt er gode måder at træde ind i din magt og være mere selvsikker på. Du lader andre vide (og dig selv), at du er behagelig i dit eget skind, og det får ofte andre til at føle sig mere komfortable omkring dig. Det kræver meget lidt energi at smile, så start med det, og vær opmærksom på, hvordan din dag udfolder sig.


8. Vær venlig mod andre

Venlighed og generøsitet over for andre (uden at forvente noget til gengæld) får dig ikke bare til at føle dig virkelig god indeni, men det kan også øge din selvtillid. Hvis du har evnen til at hjælpe en anden, hjælper du med at hæve vibrationen for dig selv og den person. At have indflydelse på en andens dag, uanset gestus, taler blindt til din karakter. At have tillid til at gøre noget så simpelt, som at vinke til en nabo eller smile til en fremmed der kommer forbi; giver med gnister et øjeblikkeligt løft i selvværdet. Og ofte er det de små hyppige bevægelser, der giver os mulighed for at blive mere komfortable ved at bruge vores unikke gaver. Det at gøre en forskel i en anden persons liv betyder noget, for lidt efter lidt gør du en forskel i hele verden. Og efter min mening så skal der stor tillid til at vide det!


9. Tal med dit fremtidige selv

Måske overvinder dit mål, ikke en frygt for at tale foran andre. Det kan være det at være mere selvsikker eller mere selvsikker i et arbejdsmiljø eller i et af dine forhold. Eller måske det at gå efter et stort mål, du har sat dig selv. Så engang imellem er det vigtigt at skifte gear og tale med dit fremtidige (og mere selvsikre) jeg. Ved hjælp af de lektioner, vi kender til om visualisering og bekræftelseskraften, for her kan du tale med dit fremtidige selv, for at hjælpe det med at byde velkommen til mere succesrige muligheder og resultater i dit liv. Fordi det er den succes og lykke, vi bringer ind i vores liv, der hjælper os med at forblive motiverede, handle og fortsætte med at skubbe til det, vi virkelig ønsker.


10. Slip af med dine undskyldninger

Hvis du vil opbygge mere selvtillid (uanset hvilket) område i dit liv, er du nødt til at smide disse irriterende undskyldninger ud af vinduet. Det er på tide virkelig at overgive dig til at blive den modige og selvsikre person, du altid har forestillet dig. Når du sidder fast med undskyldninger, stopper du manifestationsprocessen og forhindrer dig selv i at trænge ind i din personlige kraft. Tillid sker indefra, og når du ikke har undskyldninger, der holder dig tilbage, begynder du at føle dig endnu mere komfortabel og selvsikker i dit eget skind.

Men har du nogensinde spekuleret på, om der er noget andet, der kan holde tilbage fra ægte selvværd og som faktisk hindrer din succes?

Hvis du gerne vil kigge længere ind, inviterer jeg dig til at udforske min personlige introspektionsproces for at komme til bunden af, hvad der holder dig stresset, låst af for selvtillid eller skræmt af selv-mistillid. Hvis du er klar til at tage kontrol over dit liv og virkelig træde ind i den mest selvsikre version af dig selv ... Få GRATIS øjeblikkelig adgang til denne øjenåbnende øvelse for at afsløre den skjulte underbevidste programmering, der muligvis blokerer for dit højeste potentiale. Dit fremtidige selv vil takke dig for det! Bare smid mig en privat besked og øvelsen kommer retur til dig.

Hvis du eller en anden person er i fare eller har selvmordstanker, bør du ikke benytte GoMentor. Disse instanser kan hjælpe dig med øjeblikkelig hjælp.

Denne hjemmeside anvender cookies for at sikre dig den bedst mulige oplevelse. Læs mere