Afspejler din pris, det du er værd?

Skrevet d. 6-10-2018 14:42:51 af Sahndra Bignon - Coach, Mentor

Afspejler din pris det du er værd?

 

En af de ting jeg oplever de fleste selvstændige har svært ved er, at sætte en ordentlig pris på det de sælger. For hvis man sætter en høj pris, får man ingen kunder… eller hvad?

 

Jeg vil ikke ligge skjul på, at jeg netop finder dette emne ekstremt interessant fordi jeg selv bøvler med det. Da jeg startede ud med at tilbyde coaching sessioner og branding forløb tænkte jeg straks; Jeg er jo nystartet og folk kender mig ikke, så jeg er nødt til at have en lav pris – så kan jeg jo altid sætte den op igen senere. Men det der skete var, at stort set alle de der kom til mig i starten, selv havde et issue med deres penge-mindset.

 

Her må jeg stoppe op, og lige slå noget fast. Hvad er mere værd i verden end hvordan du har det? Hvad er mere værd i verden, end din følelse inden i og din selvudvikling? Der er en dobbelthed i, at de fleste der har svært ved at bruge penge på sig selv, også synes det er svært at tage penge for det de kan. Sagen er bare den, at priserne i vores egen biks, afspejler det vi selv synes vi er værd. 

 

Der er også en stærk signalværdi i at vise omverdenen hvor meget værdi dit produkt kan skabe. Jeg læste forleden om et webinar og tænke ”shit, det lyder spændende! Det kunne jeg sagtens bruge i min egen virksomhed.” Så klikkede jeg mig ind og læste videre, og til min store overraskelse så jeg, at webinaret kun kostede 100 kr. Hundrede kroner! Det var et meget kraftigt signal til mig om, at det enten ikke var særlig meget værd selve kurset, eller at afsenderen bøvlede lidt med at sætte pris på sig selv. 

 

I min egen hjertebusiness, har jeg kunne mærke at det mest rigtige for mig, var at lade mine priser stige i takt med min udvikling. Da jeg for noget tid siden udviklede min business til også at tilbyde akupressur og følelseshealing, startede min pris meget lavt. På denne måde kunne jeg lige ”lande i det” og jeg følte heller ikke så stort et pres, hver gang en klient bookede en tid. En dag kunne jeg så bare mærke, at jeg rent faktisk gik hen og blev lidt ked af det når klienten betalte, for jeg vidste at med leje af lokale, og med den tid jeg brugte på at forberede mig, så betalte jeg rent faktisk klienten for at komme hos mig. Derfor fandt jeg en pris der både afspejler hvor jeg er i min udvikling, men som også signalerer, at du rent faktisk får ret meget værdi for pengene hos mig. 

 

Det handler i virkeligheden om kærligheden til os selv. Mærker vi hvor meget vi i virkeligheden er værd, og sætter vi pris på os selv, vil det heller ikke være svært for os at sætte prisen højt, med ryggen rank. Men sætter vi så ikke udfordringer op for os selv i forhold til at der ikke komme ligeså mange kunder som før? Jeg vil vædde med, at det der sker er, at dem der efter et stykke tid så kommer til dig, er andre der ligesom dig selv, kan se deres eget værd. 


Med en coach kan du få hjælp og sparring til både at styrke dit selvværd og din business. 

Kontakt mig endelig, hvis du ønsker at jeg skal hjælpe dig med de første skridt på vejen. 

Hvis du eller en anden person er i fare eller har selvmordstanker, bør du ikke benytte GoMentor. Disse instanser kan hjælpe dig med øjeblikkelig hjælp.