Bliver du nedbrudt af dit arbejdsliv?
Skrevet d. 21-5-2017 13:06:15 af Mette Lauesen - Coach
Jeg oplever jævnligt at få klienter, som gennem længere tid er blevet systematisk nedbrudt af at passe deres arbejde. De er typisk højt-uddannede, ansvarsfulde viden-arbejdere, som både er fleksible og imødekommende. Og som – tror jeg – helt har to glemt ting: Hvad de vil have ud af deres arbejdsliv samt at finde ud af, hvor deres grænser ligger.
Jeg vil skynde mig at sige, at dette ikke betyder, at alle arbejdsgivere er onde mennesker, der bare vil udnytte folk maksimalt. Slet ikke. Ofte er arbejdsgiverne lige så ulykkelige over sygemeldinger og sammenbrud som dem, det går ud over.
Men i og med at medarbejderne måske ikke er helt afklarede over, hvad de kan og vil, så kan arbejdsgiverne jo heller ikke indrette arbejdet efter det. Det vil altså være at gøre alle en tjeneste (ikke mindst dig selv), hvis du som medarbejder løbende tænker over følgende:
Så kan du meget passende bruge den årlige medarbejdersamtale til at planlægge ud fra det.
Hvis du løbende tænker over de to punkter, og så finder ud af, at det måske ikke er det rigtige arbejde, du har, så kan du i ro og mag og uden pres kunne se dig om efter et andet job.
Det vigtigste er jo, at DU har en hverdag, der fungerer for DIG.
Del dette oplæg med dine venner og netværk