Skrevet d. 8-11-2014 11:28:14 af Birgitte Grønbech - Psykoterapeut MPF, Parterapeut, Stressterapeut
I en hver virksomhed og organisation ligger der nogle fantastiske muligheder for at skabe effektive og kreative arbejdsprocesser samt mere innovation. Det er kilder til besparelser, øget indtjening og nye forretningsmuligheder.
Medarbejderne sidder med frugterne som er forholdsvis nemme at hente ned. Nogle frugter skal måske modnes i stykke tid. Nogle kan ikke bruges direkte, men der er en viden og en indsigt, som let kan gå til spilde, hvis det ikke samles op og udvikles.
Virksomheder og organisationer må forholde sig til omskiftelige vilkår i teknologi, konkurrence, indtjening, lovgivning, målsætninger, markedskrav osv. Sådan har det altid været, men i mange brancher og områder opleves forandringerne konstante.
Der er ikke noget at sige til at virksomheders ledelser henter inspiration udefra til at inspirere til forandringsprocesserne. Men det kan blive dyrt købt konsulent-bistand, hvis der ikke tages hensyn til de interne HR ressourcers viden. Masser af levende, frugtbar og situationsbestemt viden går tabt i en ofte for hårdhændet håndtering af vidensprocesser og deling af dem. Det kalder på nærvær og lydhørhed at få mere viden frem og til det kan medarbejderne lave en stor del af arbejdet hvis der skabes rammer for nærvær.
For langt de fleste mennesker er det værdifuldt og meningsfuldt at gå på arbejde. Der emmer af virketrang og initiativ hos medarbejderne, som slet ikke udnyttes af ledelsen. Lad det komme frem ved at sætte mere fokus på det og skab større balance gennem brug af proces-konsulenter med blik for “the missing link” i ledelsen af mange organisationer.
Coping Capacity stiller gerne op til en dialog. Kontakt Birgitte Grønbech på 89 88 55 33.
Birgitte Grønbech
Psykoterapeut MPF, Parterapeut, Stressterapeut
Støtte til livets udfordringer
Vis min profil