Skrevet d. 1-10-2017 17:07:01 af Jim Dane - Coach, Stresscoach, Mentaltræner, Business coach, Teamcoach, Masterstresscoach
Læs med her og få gode råd og effektive værktøjer med dig til din arbejdsdag. Planlægning og overblik giver altid et godt udgangspunkt for dig i din arbejdsdag:
#1
Dan dig et overblik over dine arbejdsopgaver for dagen eller ugen, og planlæg derefter.
#2
Vurdér dine arbejdsopgaver, og få dem fra hånden med det samme, som tager max. 10 minutter. De arbejdsopgaver, der tager længere tid end det, skal du afsætte tid i din kalender til at få udført.
#3
Afsæt alt fra 30-50 minutter til opgaven, og arbejdér koncentreret med den. - Husk at lukke de faner ned på din computer, som du ikke skal bruge. - Sæt din mobiltelefon på lydløs, og tjek ikke dine mails. - Vær desuden fokuseret på den opgave, du selv har afsat tid til.
#4
Efter det afsatte antal minutter giver du dig selv en pause på 5-10 minutter, hvor du kobler helt af.
#5
Lav en aftale med dig selv om, hvor mange gange du må tjekke din indbakke i løbet af en dag, og hvor meget du vil bruge af tid pr. gang. Derefter er der 4 ting, du kan gøre med dine mails.
Dem du kan svare på
Dem du kan slette
Dem du sende videre
Ha' en stressfri dag
De bedste hilsener
Jim
Stresscoach