Planlæg dine arbejdsopgaver uden stress!

Skrevet d. 1-10-2017 17:07:01 af Jim Dane

Planlæg dine arbejdsopgaver uden stress!

https://pics.gomentor.com/p/id_5791__b_0__ext_jpeg__w_180__sc_1/Jim 4480.jpg

Læs med her og få gode råd og effektive værktøjer med dig til din arbejdsdag. Planlægning og overblik giver altid et godt udgangspunkt for dig i din arbejdsdag:


#1 Dan dig et overblik over dine arbejdsopgaver for dagen eller ugen, og planlæg derefter. #2 Vurdér dine arbejdsopgaver, og få dem fra hånden med det samme, som tager max. 10 minutter. De arbejdsopgaver, der tager længere tid end det, skal du afsætte tid i din kalender til at få udført. #3 Afsæt alt fra 30-50 minutter til opgaven, og arbejdér koncentreret med den. - Husk at lukke de faner ned på din computer, som du ikke skal bruge. - Sæt din mobiltelefon på lydløs, og tjek ikke dine mails. - Vær desuden fokuseret på den opgave, du selv har afsat tid til. #4 Efter det afsatte antal minutter giver du dig selv en pause på 5-10 minutter, hvor du kobler helt af. #5 Lav en aftale med dig selv om, hvor mange gange du må tjekke din indbakke i løbet af en dag, og hvor meget du vil bruge af tid pr. gang. Derefter er der 4 ting, du kan gøre med dine mails.


    1. Dem du kan svare på

    2. Dem du kan slette

    3. Dem du sende videre

    4. Dem som du skal arkivere

Ha' en stressfri dag

De bedste hilsener

Jim Stresscoach


Hvis du eller en anden person er i fare eller har selvmordstanker, bør du ikke benytte GoMentor. Disse instanser kan hjælpe dig med øjeblikkelig hjælp.