Eksamensangst? Få hjælp til at tage kontrol over din eksamensangst

Skrevet d. 1-5-2019 15:16:04 af Jette Fredslund - Psykoterapeut, Coach, Stressterapeut, Stresscoach

Oplever du hjertebanken, en knude i maven, øget svedtendens og har du svært ved at sove, fordi tankerne kører rundt? Er du meget bekymret, tvivlende og usikker i forhold til dine eksamener?

Eksamensangst handler både om tiden op til en eksamen og i selve eksamenssituationen. Angst og tvivl i forhold til dine evner til at klare eksamen, vil ofte forud for eksamen medvirke til, at du ikke får det fulde udbytte af din eksamensforberedelse. Du kan forberede sig i timevis, men hvis tankerne kredser omkring angsten og tvivlen sammenholdt med, at du får for lidt søvn og har ubehagelige fysiske angstsymptomer, vil du ofte have sværere ved at strukturere og huske det læste.

Eksamensangst kan dermed både forringe tiden op til eksamen og selve eksamenspræstationen, hvis du ikke føler, at du har kontrol over den.

I et terapiforløb hos mig vil du få konkrete redskaber til at få kontrol over din angst, så du får overskud til det faglige og dermed bedre betingelser for at få en god karakter. Du vil med selv få samtaler kunne opnå en følelse af kontrol under dine eksamener, men jo længere tid og jo før du begynder at arbejde med de redskaber, som du får i terapien, jo bedre.

Hvis du eller en anden person er i fare eller har selvmordstanker, bør du ikke benytte GoMentor. Disse instanser kan hjælpe dig med øjeblikkelig hjælp.

Denne hjemmeside anvender cookies for at sikre dig den bedst mulige oplevelse. Læs mere