Tvangstanker!

Skrevet d. 16-6-2015 18:09:02 af Dorthe Albæk

Tvangstanker!
Har du prøvet at analysere så meget, at du overanalyserer og bliver paralyseret. Du mister evnen til at sætte handlinger på….
Som akademikere er du jo trænet i den disciplin og vant til at analysere.
Og NEJ – det er ikke en psykisk lidelse, at få tvangstanker, det gør vi alle. Du er bare med i en dårlig film, som absolut ikke har en happy ending ;-/
Nogle gange er angsten for at opnå fiasko større end ønsket om, at opnå succes.

Det kunne være i forbindelse med et job, hvor du gerne vil noget mere eller noget bedre, men analyserer så meget, at du ikke får sat handlinger på.
Trin til at ændre den vane: 
• Del ikke din drøm med nogle, som fastholder dig (som ønsker at alting bliver ved med at være, som det altid har været) – få dig en Pier Group (mennesker, som får dig til at række højere)
• Få dig en positiv overbevisning (positive overbevisninger er vores drivkraft), når du får tvangstanker (altså negative overbevisninger)
• Sig STOP til den negative overbevisning og sig den positive overbevisning HØJT
• Husk det er vaner, og det tager minimum 21 dage, at ændre en vane
• Vær tålmodig med dig selv TRÆN TRÆN TRÆN
• Hvis ikke det virker, så brug elastik metoden – sæt et elastik om håndledet, giv dig selv et svip, hver gang du tænker negativt. Du påvirker derved cellernes hukommelse, så din hjerne nu forbinder NEGATIV tænkning med smerte.
Smart ik’ - DU har nemlig retten til at om-programmere din hjerne, så den spiller den positive f film i stedet for den negative.