Mindre stress i 2015

Skrevet d. 11-11-2014 20:42:27 af Louise Herbert

Der ligger mange gode og velmenende beslutninger bag et nytårsfortsæt, Alligevel oplever vi tit at fortsætterne ryger ud af vinduet efter et par ugers lidelse. Det kan der være mange gode grunde til.

Jeg ved, at jeg ofte har haft et nytårsfortsæt, som er svært at leve op til, fordi det enten vil betyde en kraftig ændring i min hverdag, eller det er for vagt formuleret. Så som "Jeg vil træne 4 gange om ugen hele næste år" eller "Jeg vil være gladere og mere overbærende"

Jeg tror det er en rigtig god ide at sætte sig nogen delmål for de gode hensigter.Hvis du for eksempel vil arbejde hen imod at være mindre stresset i 2015.

Er det vigtigt at du starter med noget der er realistisk, at der kan ske forbedringer. Det kan for eksempel være: Jeg vil insistere på at holde en times kommunikations-fri hver dag. Sådan giver du dig selv en time til at arbejde i dit eget tempo og uden afbrydelse.

Hvis det ikke er muligt, kan du fx. beslutte at du hver dag vil tage hjemturen fra arbejdet i dit helt eget tempo. Sådan opnår du nemlig en fornemmelse af at du selv har muligheden for at skabe forandringer i dit liv.

Godt nytår!